Autentifică-te
Introducere Condiții comerciale

Condiții comerciale

TERMENI ȘI CONDIȚII COMERCIALE ale companiei Bushman s.r.o.

Cu sediul social la: Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, Republica Cehă
Sediul social: Lazarská 5/1719, 11000 Praga, Republica Cehă
Număr de înregistrare (IČ): 25618601, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Tribunalul Municipal din Praga, Secțiunea C, Inserția 55269, pentru vânzarea de bunuri către consumatori prin intermediul unui magazin online situat la adresa de internet www.bushman.ro

1. DISPOZIȚII INTRODUCTIVE

1.1. Prezentele condiții comerciale (denumite în continuare „Condițiile comerciale”) ale societății comerciale Bushman s.r.o. (denumită în continuare „Bushman”) cu sediul social în: Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, Republica Cehă, număr de identificare: 25618601, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Tribunalul Municipal din Praga, Secțiunea C, Insert 55269, cu aceeași forță juridică ca și drepturile și obligațiile partenerilor săi de franciză, declară că partenerii care colaborează cu Bushman în calitate de vânzător (denumit în continuare „Vânzătorul”) pe baza contractului de franciză vor desfășura, în cadrul activităților lor obișnuite – vânzarea cu amănuntul a articolelor de îmbrăcăminte „Bushman” respectând în aceeași măsură toate drepturile și obligațiile care decurg din condițiile comerciale încheiate de Bushman s.r.o. în calitate de Vânzător în cadrul vânzărilor cu amănuntul prin magazinele sale fizice și magazinul electronic al Vânzătorului cu cumpărătorul și se angajează să respecte legile aplicabile, în măsura cunoștințelor sale, în toate relațiile cu orice cumpărător.
Bushman s.r.o. și partenerii săi de franciză reglementează drepturile și obligațiile reciproce ale părților care decurg din sau pe baza contractului de cumpărare (denumit în continuare „contractul de cumpărare”) încheiat între vânzător și orice altă persoană fizică sau juridică (denumită în continuare „Cumpărătorul”) prin intermediul magazinului online al vânzătorului. Magazinul online este operat de Vânzător la adresa de internet  https://www.bushman.ro/, prin intermediul unei interfețe web (denumită în continuare „interfața web a magazinului”).
1.2. Termenii și condițiile comerciale reglementează în continuare drepturile și obligațiile părților contractante atunci când utilizează site-ul web al vânzătorului situat la adresa www.bushman.ro (denumit în continuare „site-ul web”) la încheierea așa-numitelor contracte cu consumatorii și obligațiile care decurg din acestea în conformitate cu § 1810 din Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil (denumit în continuare „Codul civil”). Termenii și condițiile comerciale nu se aplică în cazurile în care o persoană care intenționează să achiziționeze bunuri de la vânzător acționează în cadrul activității sale comerciale - aceste cazuri comerciale sunt supuse legislației generale privind contractele de cumpărare.

1.3. Orice prevederi care se abat de la Termenii și condițiile comerciale pot fi convenite într-un contract de cumpărare specific. Prevederile care se abat de la un contract de cumpărare au prioritate față de prevederile Termenilor și condițiilor comerciale.
1.4. Prevederile Termenilor și condițiilor comerciale fac parte integrantă din orice contract de cumpărare. Contractul de cumpărare și Termenii și condițiile comerciale sunt redactate în limba romană. Contractul de cumpărare poate fi încheiat în limba romană.
1.5. Formularea Termenilor și condițiilor comerciale poate fi modificată sau completată de Vânzător. Această prevedere nu afectează drepturile și obligațiile care decurg din perioada de valabilitate a versiunii anterioare a Termenilor și condițiilor comerciale.

2. CONTURILE DE UTILIZATOR

2.1. Pe baza înregistrării efectuate pe site-ul web, cumpărătorul poate accesa interfața de utilizator. Din interfața de utilizator (denumită în continuare „contul de utilizator”), cumpărătorul poate comanda produse. Dacă interfața web a magazinului permite acest lucru, cumpărătorul poate comanda produse și fără înregistrare, direct din interfața web a magazinului.
2.2. La înregistrarea pe site-ul web și la comandarea de produse, cumpărătorul are obligația de a furniza toate datele în mod corect și veridic. Cumpărătorul are obligația de a actualiza datele specificate în contul de utilizator în cazul oricărei modificări. Datele furnizate de cumpărător în contul de utilizator și la comandarea de produse sunt considerate corecte de către vânzător.
2.3. Accesul la contul de utilizator este securizat printr-un nume de utilizator și o parolă. Cumpărătorul este obligat să păstreze confidențialitatea informațiilor necesare pentru accesarea contului său de utilizator și să ia măsuri de precauție în ceea ce privește stocarea acestor informații, având în vedere că Vânzătorul nu este răspunzător pentru încălcarea acestor obligații de către Cumpărător.
2.4. Cumpărătorul nu are dreptul să permită utilizarea contului său de utilizator de către terți.
2.5. Vânzătorul poate anula un cont de utilizator, în special dacă Cumpărătorul nu își utilizează contul de utilizator timp de mai mult de 12 luni sau dacă Cumpărătorul încalcă obligațiile sale în temeiul contractului de cumpărare (inclusiv Termenii și condițiile comerciale).
2.6. Cumpărătorul recunoaște că un cont de utilizator poate să nu fie disponibil non-stop, în special în ceea ce privește întreținerea necesară a echipamentelor hardware și software ale Vânzătorului sau întreținerea necesară a echipamentelor hardware și software ale terților.

3. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE VÂNZARE

3.1. Toate prezentările de produse afișate pe interfața web a magazinului au caracter informativ, iar vânzătorul nu este obligat să încheie un contract de vânzare cu privire la aceste produse. Dispozițiile secțiunii 1732, alineatul 2 din Codul civil ceh nu se aplică.
3.2. Interfața web a magazinului conține informații despre produse, inclusiv prețurile articolelor individuale și costurile de returnare a produselor, în cazul în care aceste produse nu pot fi returnate prin poștă, din cauza naturii lor. Prețurile bunurilor sunt afișate inclusiv cu taxa pe valoarea adăugată și toate taxele aferente. Prețurile bunurilor rămân valabile pe perioada în care sunt afișate pe interfața web a magazinului. Prețurile bunurilor nu sunt ajustate în funcție de persoana cumpărătorului pe baza unui proces decizional automatizat. Această prevedere nu limitează capacitatea vânzătorului de a încheia un contract de cumpărare în condiții convenite individual.
3.3. Interfața web a magazinului conține, de asemenea, informații privind costurile asociate ambalării și livrării bunurilor. Informațiile privind costurile asociate ambalării și livrării bunurilor afișate pe interfața web a magazinului sunt valabile numai în cazurile în care bunurile sunt livrate pe teritoriul următoarelor țări:Romania. În cazul în care vânzătorul oferă transport gratuit, cumpărătorul trebuie să plătească prețul total minim de achiziție al mărfurilor expediate, în suma specificată pe interfața web a magazinului, pentru a beneficia de dreptul la transport gratuit. În cazul în care cumpărătorul se retrage parțial din contractul de cumpărare și prețul total de achiziție al mărfurilor pentru care cumpărătorul nu s-a retras din contract nu atinge suma minimă necesară pentru dreptul la transport gratuit al mărfurilor conform propoziției anterioare, dreptul cumpărătorului la transportul gratuit al mărfurilor expiră, iar cumpărătorul este obligat să plătească transportul mărfurilor către vânzător.
3.4. Pentru a comanda produse, Cumpărătorul completează formularul de comandă din interfața web a magazinului. Formularul de comandă conține, în special, informații despre: bunurile comandate (bunurile comandate sunt „inserate” de cumpărător în coșul de cumpărături electronic al interfeței web a magazinului), metoda de plată a prețului de achiziție al bunurilor, informații despre metoda de livrare solicitată a bunurilor comandate și informații despre posibile reduceri, informații despre costurile asociate livrării bunurilor (denumite în continuare colectiv „Comanda”), identificarea vânzătorului.
3.5. Înainte de a trimite Comanda către Vânzător, Cumpărătorul are dreptul să verifice și să modifice datele pe care le-a introdus în Comandă, chiar și în ceea ce privește capacitatea Cumpărătorului de a detecta și corecta erorile comise la introducerea datelor în Comandă. Cumpărătorul trimite Comanda către Vânzător făcând clic pe butonul „finalizează comanda”. Datele incluse în Comandă sunt astfel considerate corecte de către Vânzător. Imediat după primirea Comenzii, Vânzătorul va confirma această primire Cumpărătorului prin e-mail la adresa de e-mail a Cumpărătorului specificată în interfața utilizatorului sau în Comandă (denumită în continuare „Adresa de e-mail a Cumpărătorului”).
3.6. În funcție de natura Comenzii (de exemplu, cantitatea de bunuri, prețul de achiziție, costurile estimate de expediere), Vânzătorul are întotdeauna dreptul de a solicita Cumpărătorului o confirmare suplimentară a Comenzii (de exemplu, în scris sau prin telefon).
3.7. Relația contractuală dintre Vânzător și Cumpărător decurge de la momentul lansarii Comenzii, care este trimisă de Cumpărător către Vânzător. Dacă Cumpărătorul plasează o comandă la un magazin Bushman operat de un francizat, se naște o relație contractuală între Cumpărător și francizat în calitate de Vânzător.
3.8. Cumpărătorul recunoaște că Vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare dacă primește o Comandă de la Cumpărător, daca în oricare dintre obligațiile anterioare față de Vânzător, Cumpărătorul a încălcat în mod semnificativ oricare dintre obligațiile sale.
3.9. Cumpărătorul este de acord cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță la încheierea contractului de cumpărare. Costurile suportate de Cumpărător pentru utilizarea acestor mijloace de comunicare la distanță în legătură cu încheierea contractului de cumpărare (de exemplu, costurile conexiunii la internet, costurile apelurilor telefonice) vor fi suportate exclusive de catre Cumpărător.

4. PREȚUL MĂRFURILOR ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

4.1. Pentru prețul mărfurilor și orice costuri asociate livrării mărfurilor în conformitate cu contractul de cumpărare, Cumpărătorul poate plăti Vânzătorului în următoarele moduri:
- prin transfer bancar fără numerar
- prin contul PayPal al Cumpărătorului sau
- cu cardul de plată prin intermediul gateway-ului de plată securizat GO PAY în contul Bushman, operatorul magazinului online www.bushman.ro
4.2. Împreună cu prețul de achiziție, Cumpărătorul este obligat să plătească Vânzătorului costurile asociate ambalării și livrării bunurilor la suma convenită, conform Comenzii. Cu excepția cazului în care se specifică expres altfel, prețul de achiziție include și costurile asociate livrării bunurilor.
4.3. În cazul plăților fără numerar, Cumpărătorul este obligat să plătească prețul de achiziție al bunurilor împreună cu simbolul de plată variabil. În plus, în cazul plăților fără numerar, obligația Cumpărătorului de a plăti prețul de achiziție este îndeplinită atunci când suma relevantă este creditată în contul Vânzătorului.
4.4.
Vânzătorul are dreptul, în special în cazul în care Cumpărătorul nu furnizează o confirmare suplimentară a Comenzii (articolul 3.5.), să solicite plata integrală a prețului de achiziție înainte de a trimite bunurile Cumpărătorului.
4.5. Orice reduceri de preț acordate de Vânzător Cumpărătorului nu pot fi combinate sau cumulate.
4.6. Dacă acest lucru este obișnuit în relațiile comerciale sau dacă este prevăzut de reglementările legale cu caracter obligatoriu, Vânzătorul va emite Cumpărătorului un document fiscal - o factură - cu privire la plățile efectuate în baza contractului de cumpărare. Vânzătorul este plătitor de taxă pe valoarea adăugată. Un astfel de document fiscal - factura - va fi emis de Vânzător către Cumpărător după plata prețului mărfurilor și va fi trimis Cumpărătorului prin e-mail.
4.7. Prețurile magazinului electronic sunt stabilite separat și nu trebuie să fie identice cu prețurile din rețeaua de vânzare cu amănuntul (magazinele fizice).

5. RETRAGEREA DIN CONTRACTUL DE VÂNZARE-CUMPĂRARE

5.1. Cumpărătorul ia la cunoștință că, în conformitate cu prevederile § 1837 din Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil ceh, nu poate să se retragă din contractul de vânzare-cumpărare în cazurile enumerate mai jos, în special în cazul livrării de bunuri care au fost modificate/personalizate în conformitate cu dorințele cumpărătorului pentru persoana sa, în plus, în cazul livrării de bunuri perisabile, precum și de bunuri care au fost amestecate iremediabil cu alte bunuri după livrare, livrări de bunuri într-un ambalaj închis pe care cumpărătorul l-a deschis și care nu poate fi returnat din motive de igienă; în cazul livrărilor de înregistrări audio sau video sau de programe de calculator, dacă acestea au fost deteriorate sau au fost afectate ambalajul original, sau în cazul furnizării de ziare, periodice sau reviste.
5.2. Dacă nu este vorba de un caz menționat la articolul 5.1. sau de un alt caz în care nu este posibilă retragerea din contractul de cumpărare, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare în conformitate cu prevederile § 1829, alineatul 1 din Codul civil ceh, în termen de paisprezece (14) zile calendaristice de la primirea bunurilor. Termenul de retragere din contractul de cumpărare se consideră respectat dacă Cumpărătorul trimite o notificare Vânzătorului în termenul în care se retrage din contract. Retragerea din contractul de cumpărare poate fi trimisă de Cumpărător la adresa sediului Vânzătorului sau la adresa de e-mail a Vânzătorului (a se vedea articolul 11.3.), pe formularul care este trimis Cumpărătorului împreună cu bunurile.
5.3. În cazul retragerii din contractul de cumpărare, contractul de cumpărare este anulat de la început. Cumpărătorul va trimite sau va preda bunurile înapoi vânzătorului fără întârziere, în termen de cel mult paisprezece (14) zile de la retragerea din contract, cu excepția cazului în care vânzătorul s-a oferit să ridice bunurile. Termenul menționat în fraza anterioară este respectat dacă cumpărătorul trimite bunurile înainte de expirarea acestuia. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, acesta suportă costurile asociate returnării bunurilor către vânzător, chiar dacă bunurile nu pot fi returnate prin poștă, din cauza naturii lor.
5.4. În cazul retragerii din contractul de cumpărare în conformitate cu articolul 5.2 din termenii și condițiile prezente, vânzătorul va returna fondurile primite de la cumpărător în termen de paisprezece (14) zile de la retragerea din contractul de cumpărare de către cumpărător, în același mod în care vânzătorul le-a primit de la cumpărător. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a returna serviciul furnizat de cumpărător atunci când bunurile sunt returnate de cumpărător sau într-un alt mod, dacă cumpărătorul este de acord și nu sunt suportate costuri suplimentare de către cumpărător. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, vânzătorul nu este obligat să returneze fondurile primite de la cumpărător până când vânzătorul nu primește bunurile înapoi sau până când cumpărătorul nu îi dovedește că a trimis bunurile înapoi, oricare dintre aceste situații survine mai întâi.
5.5. Vânzătorul are dreptul să compenseze unilateral cererea de plată a daunelor cauzate bunurilor cu cererea cumpărătorului de rambursare a prețului de achiziție.
5.6. Schimbul de produse pentru o altă mărime este posibil în termen de 14 zile de la livrare, în felul următor: „Dacă doriți să schimbați mărimea articolelor vestimentare comandate, trimiteți produsele înapoi la adresa Bushman s.r.o. Benešovská 75, 257 22 Městečko - Nespeky, CZ, care va aranja expedierea către adresa Bushman s.r.o. pentru evaluare. Pe formularul pe care l-ați atașat la produse, vă rugăm să specificați produsele pe care doriți să le schimbați, precum și produsele noi, respectiv noua mărime. Procesăm schimburile în termen de cel mult 14 zile de la primirea lor. Schimbul poate fi aplicat în termen de 14 zile de la primirea produselor din comanda inițială (conform sistemului de urmărire al transportatorului). Mărfurile trebuie să fie NEAVARIATE, NEUTILIZATE și COMPLETE. În acest caz, cumpărătorul plătește costurile de expediere; mărfurile schimbate sunt trimise de vânzător fără costuri de expediere la primul schimb, iar la schimburile ulterioare cumpărătorul plătește costurile de expediere conform prețului curent al transportului. Mărfurile trimise pentru schimb după această perioadă nu vor fi luate în considerare de către vânzător și vor fi trimise înapoi cumpărătorului pe cheltuiala acestuia.
5.7. Dacă Cumpărătorului i se oferă un cadou împreună cu produsele, contractul de cadou între Vânzător și Cumpărător se încheie cu condiția certă și implicită că, dacă Cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, chiar și parțial *, contractul de cadou pentru un astfel de cadou își pierde efectul, iar Cumpărătorul este obligat să returneze Vânzătorului cadoul oferit împreună cu produsele.
5.8. Dacă Cumpărătorul achiziționează bunuri în cadrul unei vânzări sau al unei oferte speciale, de exemplu 2 + 1 sau cu o reducere suplimentară, și apoi își exercită dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare, chiar și parțial, acesta recunoaște că Vânzătorul are dreptul de a reduce unilateral pretenția Cumpărătorului la cea a Vânzătorului.
5.9. Retragerea din contract de către Bushman în cazul unei erori în prețul mărfurilor:

În afara cazurilor prevăzute de lege, Bushman are dreptul să se retragă din contract în cazul unei erori evidente în prețul mărfurilor. În acest caz, este posibilă retragerea din contract în termen de 14 zile de la data următoare încheierii contractului de cumpărare între Cumpărător și compania Bushman. Retragerea înseamnă anularea comenzii către Cumpărător, sau Bushman este obligat să îi clarifice acestuia într-un alt mod că se retrage din contract. Dacă Cumpărătorul a plătit cel puțin o parte din prețul de achiziție al bunurilor, această sumă va fi transferată înapoi în contul său bancar, în termen de cel mult 14 zile de la data următoare datei de retragere din contract de către Bushman.       

6. TRANSPORTUL ȘI LIVRAREA MĂRFURILOR

6.1. Metoda de livrare a mărfurilor este stabilită de Cumpărător în conformitate cu comanda. Dacă metoda de livrare aleasă de Cumpărător nu este posibilă, Vânzătorul are dreptul să livreze mărfurile Cumpărătorului printr-o metodă alternativă, la un preț corespunzător costurilor asociate livrării mărfurilor, astfel cum a fost convenit de Cumpărător în Comandă, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel.
6.2. Dacă, conform contractului de cumpărare, Vânzătorul este obligat să livreze bunurile la locul specificat de Cumpărător în Comandă, Cumpărătorul este obligat să preia bunurile la livrare. Dacă Cumpărătorul nu preia bunurile la livrare, Vânzătorul are dreptul să solicite o taxă de depozitare de 42 lei și, de asemenea, Vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare.
6.3. În cazul în care, din motive imputabile Cumpărătorului, este necesară livrarea repetată a mărfurilor, Cumpărătorul este obligat să plătească costurile asociate livrării repetate a mărfurilor.
6.4. La primirea mărfurilor de la transportator, Cumpărătorul este obligat să verifice integritatea ambalajului mărfurilor și, în cazul unor defecte, să notifice imediat transportatorul. În cazul constatării unei încălcări a ambalajului care indică accesul neautorizat la expediere, Cumpărătorul nu este obligat să preia expedierea de la transportator. Prin semnarea avizului de livrare, Cumpărătorul confirmă că ambalajul expedierii care conține bunurile nu a fost deteriorat.
6.5. Alte drepturi și obligații ale părților în transportul de mărfuri pot fi reglementate de condițiile speciale de livrare ale Vânzătorului, dacă acestea sunt emise de Vânzător.

7. RĂSPUNDEREA PENTRU DEFECTE, GARANȚIE

7.1. Drepturile și obligațiile părților contractante în ceea ce privește drepturile rezultate din executarea defectuoasă sunt reglementate de Regulamentul privind reclamațiile, care face parte integranta din prezentele termene și condiții.
7.2. Drepturile cumpărătorului cu privire la drepturile rezultate din executarea defectuoasă, inclusiv răspunderea vânzătorului în materie de garanție, sunt exercitate de cumpărător la adresa vânzătorului, la sediul său social: “Administratní areál Bushman”, Benešovská 75, 257 22 Nespeky – Městečko, CZ.
7.3. În cazul în care cumpărătorul a încheiat un contract de cumpărare într-un magazin Bushman operat de un francizat, acesta din urmă, în calitate de vânzător, este obligat să accepte produsul defect de la cumpărător în magazin și este, de asemenea, obligat să accepte bunurile în cadrul unei reclamații privind bunurile, inclusiv răspunderea legata de garanție.

8. ALTE DREPTURI ȘI OBLIGAȚII ALE PĂRȚILOR CONTRACTANTE

8.1. Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor achiziționate prin preluarea acestora la adresa cumpărătorului sau prin preluarea acestora la magazinul fizic. La primirea bunurilor, riscul de deteriorare a bunurilor trece, de asemenea, la cumpărător.
8.2. Gestionarea reclamațiilor cumpărătorilor este asigurată de vânzător prin poștă electronică. Reclamațiile pot fi trimise la adresa de e-mail a vânzătorului. Vânzătorul va trimite informații despre gestionarea reclamației cumpărătorului la adresa de e-mail a cumpărătorului. Vânzătorul nu stabilește alte reguli pentru gestionarea reclamațiilor.
8.3. Inspectoratul Comercial Ceh, cu sediul social la adresa Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, număr de identificare: 000 20 869, adresă de internet: https://adr.coi.cz/cs , este responsabil pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum care decurg din contractul de cumpărare. Platforma online de soluționare a litigiilor, situată la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr, poate fi utilizată pentru soluționarea litigiilor dintre vânzător și cumpărător care decurg din contractul de vânzare-cumpărare.
8.4. Cumpărătorul recunoaște că software-ul și alte componente care alcătuiesc interfața web a magazinului (inclusiv fotografiile produselor oferite) sunt protejate de drepturi de autor. Cumpărătorul se angajează să nu desfășoare nicio activitate care i-ar putea permite lui sau terților să interfereze sau să utilizeze software-ul sau alte componente care alcătuiesc interfața web a magazinului. Toate fotografiile afișate în magazinul online sunt doar cu titlu ilustrativ. Culoarea fotografiilor și a imaginilor poate fi ușor distorsionată, în special în funcție de setările de culoare ale monitorului utilizatorului.
8.5. Cumpărătorul nu are dreptul să utilizeze niciun mecanism, software sau alte proceduri atunci când utilizează interfața web a magazinului, care ar putea avea un efect negativ asupra funcționării interfeței web a magazinului. Interfața web a magazinului poate fi utilizată numai în măsura în care nu aduce atingere drepturilor altor clienți ai Vânzătorului și în conformitate cu scopul acesteia.
8.6. Cumpărătorul recunoaște că Vânzătorul nu este responsabil pentru erorile cauzate de intervențiile terților în site-ul web sau ca urmare a utilizării site-ului web în mod contrar scopului său.

9. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL (GDPR) ȘI TRIMITEREA DE MESAJELE COMERCIALE

9.1. Obligația sa de informare față de cumpărător în sensul articolului 13 din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal) (denumit în continuare „Regulamentul GDPR”) referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului în scopul îndeplinirii contractului de cumpărare, în scopul negocierii contractului de cumpărare și în scopul îndeplinirii obligațiilor publice ale vânzătorului este îndeplinită de vânzător prin intermediul unui document special.

10. TRIMITEREA DE MESAJELE COMERCIALE ȘI STOCAREA COOKIE-URILOR

10.1. Cumpărătorul este de acord, în conformitate cu prevederile § 7 alineatul 2 din Legea nr. 480/2004 Coll., privind anumite servicii ale societății informaționale și privind modificarea anumitor legi (Legea privind anumite servicii ale societății informaționale), cu modificările ulterioare, cu trimiterea de comunicări comerciale de către vânzător la adresa electronică a cumpărătorului sau la numărul său de telefon. Vânzătorul își îndeplinește obligația de informare față de cumpărător în conformitate cu articolul 13 din Regulamentul GDPR referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului în scopul trimiterii de comunicări comerciale printr-un document special.
10.2. Vânzătorul își îndeplinește obligațiile legale referitoare la posibila stocare a cookie-urilor pe dispozitivul cumpărătorului prin intermediul unui document special.

11. CONDITII DE LIVRARE

11.1. Livrarea se face către Cumpărător la adresa de e-mail specificată în contul său de utilizator.

12. REGULI PRIVIND RECLAMAȚIILE

12.1. Prezentul regulament privind reclamațiile reglementează drepturile și obligațiile părților contractante în ceea ce privește drepturile rezultate din executarea defectuoasă și este guvernat de reglementările legale relevante cu caracter general obligatoriu (în special dispozițiile § 1914-1925, § 2099-2117 și § 2161-2174b din Codul civil ceh și Legea nr. 634/1992 Coll., privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare).

CUM SE PROCEDEAZĂ ÎN CAZ DE RECLAMAȚIE:

1. Completați formularul de reclamație (l-ați primit în pachet sau îl puteți descărca de aici: Formular de reclamație în format PDF)

În formularul de reclamație, menționați:

  •    Specificațiile produsului reclamat (cod, denumire, culoare, mărime) – aceste informații se găsesc pe chitanță sau pe factură.
  •     Defectul sau motivul reclamației.
  •    Numărul facturii.
  •  Adresa Dumneavoastra, numărul contului și numărul de telefon.

2. Trimiteți produsul reclamat împreună cu formularul de reclamație completat și o copie a facturii la: Bushman, Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, CZ, sau duceți-l la oricare dintre magazinele noastre fizice.
Aceste reguli privind reclamațiile reglementează reclamațiile referitoare la produsele achiziționate de consumatori în magazinul online bushman.cz și au fost elaborate în conformitate cu Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil, cu modificările ulterioare, și Legea nr. 634/1992 Coll., privind protecția consumatorilor, în forma sa actuală.

Dreptul cumpărătorului de a reclama produsele defecte:

În cazul în care produsele achiziționate prezintă defecte, cumpărătorul are dreptul să reclame aceste defecte, și anume vânzătorului, care este reprezentat de companiile și persoanele fizice: Bushman s.r.o., IČ: 25618601, cu sediul la adresa: Bushman s.r.o., Benešovská 75, 257 22 Nespeky – Městečko, CZ.

Cumpărătorul trebuie să depună reclamația fără întârziere după ce a constatat defectul în urma unei inspecții efectuate în timp util și cu suficientă atenție, trimițând-o la adresa magazinului online www.bushman.ro  Bushman s.r.o., Benešovská 75, 257 22 Nespeky – Městečko, CZ.

Bunurile reclamate sunt prezentate de cumpărător pentru reclamație în stare curată, astfel încât acceptarea lor de către vânzător să nu fie împiedicată de principiile generale de igienă, împreună cu dovada achiziției de la vânzător. Este recomandabil să trimiteți produsele într-un pachet adecvat pentru transport, deoarece Vânzătorul nu este răspunzător pentru eventualele daune mecanice înainte de primirea produselor.
În special, produsele vândute la un preț mai mic nu pot fi reclamate pentru un defect pentru care a fost deja convenit un preț mai mic și pentru uzura produselor cauzată de utilizarea normală a acestora.
Vânzătorul asigură tratarea corespunzătoare a reclamațiilor.

Reclamațiile, inclusiv eliminarea defectelor, trebuie tratate:

-    fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 30 de zile de la data reclamației, ziua reclamației fiind ziua în care Vânzătorul primește bunurile reclamate înapoi, împreună cu un formular de reclamație completat corespunzător de către Cumpărător, sau

-    într-o perioadă mai lungă, convenită în scris între Vânzător și Cumpărător.

12.2. Produse defecte

Niciun defect al mărfurilor nu poate fi luat în considerare dacă modificarea mărfurilor survenită în perioada de garanție s-a datorat utilizării necorespunzătoare, intervenției incorecte, dacă Cumpărătorul a provocat el însuși defectul sau dacă defectul a fost cauzat de un eveniment extern care nu a fost provocat de Vânzător, în special dacă cauza defectului:

  •  a fost o combinație necorespunzătoare de materiale uzate împreună care au deteriorat bunurile – așa-numita „decolorare”
  •  deteriorarea mecanică a bunurilor – tăierea, ruperea, periajul concentrat localizat sau orice interferență cu bunurile în acest mod
  •   deteriorarea bunurilor cauzată de substanțe chimice
  •   neconformitatea cu simbolurile de îngrijire de pe eticheta interioară a bunurilor 

12.3. Termenul limită pentru depunerea unei reclamații

Cumpărătorul are dreptul să își exercite drepturile cu privire la un defect care apare la bunuri în termen de 24 de luni de la primirea acestora de la Vânzător. Termenul pentru exercitarea drepturilor în cazul defectelor bunurilor sau perioada de garanție este menționat în descrierea fiecărui produs. Achiziționarea bunurilor este dovedită de Cumpărător cu o dovadă de cumpărare de la Vânzător, care servește și ca card de garanție. Perioada de garanție nu trebuie confundată cu durata de viață a bunurilor, adică perioada de timp în care bunurile pot rezista, datorită proprietăților lor, având în vedere diferențele în ceea ce privește scopul și intensitatea utilizării lor. Dacă bunurile defecte sunt înlocuite cu altele noi, perioada pentru depunerea unei reclamații continuă pentru totalul perioadei de 24 de luni de la încheierea contractului de cumpărare.

12.4. Protocol pentru reclamațiile privind bunurile/marfurile livrate

Vânzătorul va accepta bunurile care fac obiectul reclamației, împreună cu un raport de reclamație completat corespunzător, care poate fi descărcat de pe site-ul web. Bunurile care vor fi livrate vânzătorului fără un raport de reclamație completat corespunzător vor fi returnate expeditorului, ca bunuri pentru care motivul trimiterii către vânzător nu este clar.
formular de reclamație (pdf)

12.5. Evaluarea reclamației

Vânzătorul va decide cu privire la reclamație fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de trei zile lucrătoare, care nu includ timpul necesar pentru evaluarea profesională a defectului. Decizia cu privire la faptul dacă defectul este remediabil sau iremediabil aparține exclusiv Vânzătorului, în calitate de producător, care ia în considerare reclamațiile pe baza următoarelor motive:
- defectele remediabile - sunt cele a căror eliminare nu afectează aspectul bunurilor, funcționalitatea și calitatea acestora și a căror reparare poate fi efectuată în termenul stabilit pentru soluționarea reclamației, a se vedea punctul 1.
- defectele iremediabile - sunt cele care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor sau care nu pot fi eliminate complet.
După luarea unei decizii cu privire la reclamație, Vânzătorul va trimite Cumpărătorului, prin e-mail, o confirmare (formular de reclamație) cu privire la data depunerii reclamației, conținutul acesteia, metoda de soluționare solicitată de Cumpărător, precum și confirmarea datei și metodei de soluționare a reclamației, inclusiv confirmarea eventualelor reparații și durata acestora sau motivele respingerii reclamației.
După soluționarea reclamației, în funcție de natura defectului reclamat, fie bunurile reparate sunt returnate, fie sunt trimise bunuri noi sau o parte din acestea, dacă defectul se referă doar la o parte din bunuri, fie se acordă o reducere rezonabilă din prețul de achiziție sau se rambursează prețul de achiziție al bunurilor reclamate.
În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la rambursarea cheltuielilor poștale în cuantumul costurilor necesare pentru livrarea în siguranță (este necesar să se furnizeze dovada transportului). În cazul unei reclamații nejustificate, cumpărătorul nu are dreptul la rambursarea costurilor asociate soluționării reclamației.

12.6. Rezolvarea reclamațiilor

a) Defectele remediabile, vezi 5a)


- sunt de obicei remediate gratuit prin reparație
- dacă acest lucru poate fi considerat rezonabil datorită naturii defectului și dacă bunurile nu au fost încă utilizate, Cumpărătorul poate solicita livrarea de bunuri noi, fără defecte; dacă nu este posibilă livrarea de bunuri noi fără defecte, Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare - dacă Cumpărătorul nu solicită repararea bunurilor, livrarea de bunuri noi fără defecte și nici nu se retrage din contractul de cumpărare, acesta poate solicita o reducere rezonabilă.

b) defecte ireparabile, a se vedea pct. 5b)

- este posibil să se solicite livrarea de bunuri noi fără defecte
- este posibil să se renunțe la contractul de cumpărare
- dacă Cumpărătorul nu solicită livrarea de bunuri noi fără defecte și nici nu renunță la contractul de cumpărare, acesta poate solicita o reducere rezonabilă.
c) defecte remediabile, a se vedea 5a) care reapar la bunuri chiar și după două reparații anterioare sau cel puțin trei defecte remediabile simultane, a se vedea 5a)
- este posibil să se solicite livrarea de bunuri noi fără defecte
- este posibil să se renunțe la contractul de cumpărare
- dacă cumpărătorul nu solicită livrarea de bunuri noi fără defecte și nici nu renunță la contractul de cumpărare, acesta poate solicita o reducere rezonabilă.
d) returnarea bunurilor reclamate către cumpărător în cazul respingerii conformității.
Dacă defectele bunurilor se referă numai la o parte a bunurilor, cumpărătorul poate solicita înlocuirea numai a acelei părți.
În cazul retragerii din contractul de cumpărare, vânzătorul returnează cumpărătorului toți banii, inclusiv costurile suportate de cumpărător pentru livrarea bunurilor, dar numai în cuantumul corespunzător celei mai ieftine metode de livrare a bunurilor oferite de vânzător.

12.7. Alte prevederi

Cadourile oferite în mod gratuit nu pot face obiectul niciunui drept care decurge din executarea defectuoasă.
O expediere pentru care motivul trimiterii către Vânzător nu este evident va fi returnată expeditorului dacă expedierea conține datele necesare pentru returnarea acesteia.
Prezentele reguli privind reclamațiile se aplică numai contractelor încheiate cu consumatorii și obligațiilor care decurg din acestea, în sensul dispozițiilor secțiunii 1810 din Codul civil. Pentru contractele care nu sunt încheiate cu consumatorii, se aplică reglementările legale generale la exercitarea drepturilor care decurg din executarea defectuoasă. Informațiile privind procedura de reclamații sunt puse la dispoziția Cumpărătorului în mod gratuit înainte de achiziționarea bunurilor. Alte drepturi ale Cumpărătorului, care sunt legate de achiziționarea unui articol, nu sunt afectate.

13. DISPOZIȚII FINALE

13.1. În cazul în care relația legată de utilizarea site-ului web sau relația juridică stabilită prin contractul de cumpărare conține un element internațional (străin), părțile convin că această relație este guvernată de legislația cehă. Acest lucru nu afectează drepturile consumatorului care decurg din reglementările legale cu caracter general obligatoriu.
13.2. Dacă orice prevedere din Termenii și condițiile comerciale este sau devine invalidă sau ineficientă, prevederea invalidă va fi înlocuită cu o prevedere al cărei sens este cât mai apropiat de prevederea invalidă. Invaliditatea sau ineficiența unei prevederi nu afectează valabilitatea celorlalte prevederi. Modificările și completările aduse contractului de cumpărare sau acestor condiții comerciale trebuie să fie în formă scrisă.
13.3. Datele de contact ale Vânzătorului (linkul către magazinul online se află la www.bushman.ro)

Adresa poștală:
Administrativní areál Bushman
Bushman s.r.o. / Bushman.cz
Benešovská 75,
257 22 Nespeky – Městečko, CZ
(Republica Cehă)

Adresă de e-mail:
info@bushman.ro

Telefon:
+420 778 970 596

De la:
Echipa BUSHMAN.ro