Autentifică-te
Introducere Reclamații / Plângeri

Reclamații / Plângeri

CUM SĂ INIȚIAȚI O RECLAMAȚIE SAU SĂ DEPUNEȚI O PLÂNGERE

1. Completați formularul de reclamație (l-ați primit în pachet sau îl puteți descărca de aici: formular de reclamație pdf).

În formularul de reclamație, menționați:
-    Detaliile produsului reclamat (cod, denumire, culoare, mărime) - veți găsi aceste informații pe chitanță sau pe factură;
-    Defectul sau motivul reclamației;
-    Numărul facturii sau al chitanței;
-    Adresa și numărul dvs. de telefon.

2. Trimiteți produsele care fac obiectul reclamației împreună cu formularul completat și o copie a facturii la:

Bushman, Benešovská 75, 257 22 Městečko - Nespeky, Republica Cehă sau duceți-le la oricare dintre magazinele noastre.

Această procedură de reclamație reglementează reclamațiile referitoare la produsele achiziționate de consumatori în magazinul online Bushman.cz și a fost elaborată în conformitate cu Legea nr. 89/2012 Coll., din Codul civil, cu modificările ulterioare, și Legea nr. 634/1992 Coll., privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare.

1. Dreptul cumpărătorului de a reclama produsele ca fiind defecte

În cazul în care produsele achiziționate prezintă defecte, cumpărătorul are dreptul de a reclama aceste defecte vânzătorului, care este compania: Bushman s.r.o., IČ: 25618601, cu sediul în Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, Republica Cehă. De asemenea, există același nivel de drepturi și obligații față de cumpărător din partea partenerilor de franciză care operează marca „BUSHMAN”:

Bushland plus s.r.o.,IČ: 633 68 935, cu sediul social: Jiráskova 251/51, PSČ 602 00 Brno – město, Republica Cehă
pentru vânzările din magazinele BUSHMAN Brno-Vaňkovka, -Královo Pole, -Futurum și magazinul BUSHMAN Šantovka, Olomouc;

Cumpărătorul trebuie să depună o reclamație fără întârziere după ce a constatat defectul în urma unei inspecții efectuate în timp util și cu suficientă atenție, trimițând-o la adresa magazinului online: www.bushman.cz: Bushman s.r.o., Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, Republica Cehă.

Bunurile reclamate sunt prezentate de cumpărător pentru reclamație sau revendicare, curățate corespunzător, astfel încât principiile generale de igienă să nu împiedice acceptarea lor de către vânzător de la cumpărător, împreună cu dovada achiziției de la vânzător. Este recomandabil să trimiteți bunurile într-un ambalaj adecvat pentru transport, deoarece vânzătorul nu este răspunzător pentru eventualele daune mecanice care ar putea apărea înainte de primirea bunurilor. 

În special, bunurile vândute la un preț mai mic nu pot fi reclamate pentru un defect pentru care s-a convenit un preț mai mic și nici pentru uzura bunurilor cauzată de utilizarea normală.

Vânzătorul trebuie să asigure gestionarea corespunzătoare a reclamațiilor.

Reclamațiile, inclusiv eliminarea defectelor, trebuie gestionate:
- fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 30 de zile de la data reclamației, ziua reclamației fiind ziua în care vânzătorul primește de la cumpărător bunurile reclamate și un formular de reclamație completat corespunzător
- sau, eventual, într-o perioadă mai lungă, pe care vânzătorul o convine în scris cu cumpărătorul

2. Defecte ale produsului

Nu se consideră defect al produsului o modificare a acestuia care a apărut în perioada de garanție ca urmare a utilizării necorespunzătoare, a intervenției incorecte, dacă cumpărătorul a provocat defectul singur sau dacă defectul a fost provocat de un eveniment extern care nu a fost provocat de vânzător, în special dacă cauza defectului este:
Un defect al produsului nu poate fi considerat o modificare a produsului apărută în perioada de garanție dacă este cauzată de utilizarea necorespunzătoare, intervenția incorectă, dacă cumpărătorul a provocat defectul singur sau dacă defectul a fost provocat de un eveniment extern care nu a fost provocat de vânzător, în special dacă cauza defectului a fost:
- o combinație necorespunzătoare de materiale purtate împreună care deteriorează produsul
- „colorarea”
- deteriorarea mecanică a bunurilor: tăierea, ruperea, periajul excesiv localizat
- orice interferență cu bunurile
- deteriorarea bunurilor de către substanțe chimice
- nerespectarea simbolurilor de îngrijire de pe eticheta internă a bunurilor (a se vedea „Îngrijirea bunurilor BUSHMAN”)

3. Termenul limită pentru depunerea unei reclamații

Cumpărătorul are dreptul să exercite dreptul de reclamație pentru defectele care apar la bunuri în termen de 24 de luni de la primirea acestora de la vânzător. Termenul pentru exercitarea drepturilor în cazul defectelor bunurilor, sau perioada de garanție, este menționat în descrierea fiecărui produs. Achiziționarea bunurilor este dovedită de cumpărător cu dovada de cumpărare de la vânzător, care servește și ca card de garanție.
Perioada de garanție nu trebuie confundată cu durata de viață a bunurilor (adică perioada de timp pe care bunurile o pot rezista, datorită proprietăților lor, scopului lor și diferențelor în intensitatea utilizării lor) în conformitate cu utilizarea și îngrijirea corectă a acestora.
Dacă bunurile defecte sunt înlocuite cu altele noi, perioada pentru depunerea unei reclamații continuă până la expirarea a 2 ani de la încheierea contractului de cumpărare.

4. Protocol pentru reclamații privind bunurile

Vânzătorul va accepta bunurile pentru reclamație împreună cu un formular de reclamație completat corespunzător, care poate fi descărcat de la:
formular de reclamație (pdf).

5. Evaluarea reclamațiilor

Vânzătorul va decide cu privire la reclamație fără întârziere, dar nu mai târziu de trei zile lucrătoare, fără a include timpul necesar pentru evaluarea profesională a defectului. Decizia cu privire la faptul dacă defectul este remediabil sau iremediabil aparține exclusiv vânzătorului. Producătorul va lua în considerare orice reclamații contestate.
a) defecte remediabile - sunt cele a căror eliminare nu afectează aspectul mărfurilor, funcționalitatea și calitatea acestora și a căror reparare poate fi efectuată în termenul stabilit pentru soluționarea reclamației, a se vedea punctul 1.
b) defecte iremediabile - sunt cele care împiedică utilizarea corespunzătoare a mărfurilor sau care nu pot fi eliminate complet.
După luarea unei decizii cu privire la reclamație, vânzătorul va trimite cumpărătorului, prin e-mail, o confirmare (raport de reclamație) cu privire la data depunerii reclamației, conținutul acesteia, metoda de soluționare solicitată de cumpărător, precum și confirmarea datei și metodei de soluționare a reclamației, inclusiv confirmarea eventualelor reparații și durata acestora sau motivul respingerii reclamației.
După soluționarea reclamației, în funcție de natura defectului reclamat, fie bunurile reparate sunt returnate, fie sunt trimise bunuri noi sau o parte din acestea (dacă defectul se referă doar la o parte din bunuri), fie se acordă o reducere rezonabilă din prețul de achiziție sau se rambursează prețul de achiziție pentru bunurile reclamate. 
În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la rambursarea cheltuielilor poștale în cuantumul costurilor necesare pentru livrarea în siguranță (este necesar să se furnizeze dovada acestui transport). În cazul unei reclamații nejustificate, cumpărătorul nu are dreptul la rambursarea costurilor asociate soluționării reclamației.

6. Rezolvarea reclamațiilor

a) Defectele remediabile, vezi 5a)
- sunt de obicei eliminate gratuit prin reparație
- dacă acest lucru poate fi considerat rezonabil datorită naturii defectului și dacă bunurile nu au fost încă utilizate, cumpărătorul poate solicita livrarea de bunuri noi, fără defecte; dacă nu este posibilă livrarea de bunuri noi, fără defecte, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare
- dacă cumpărătorul nu solicită repararea bunurilor, livrarea de bunuri noi fără defecte și nici nu se retrage din contractul de cumpărare, acesta poate solicita o reducere rezonabilă. 
b) defecte iremediabile, a se vedea 5b)
- este posibil să se solicite livrarea de bunuri noi fără defecte
- este posibil să se renunțe la contractul de cumpărare
- dacă cumpărătorul nu solicită livrarea de bunuri noi fără defecte și nici nu renunță la contractul de cumpărare, acesta poate solicita o reducere rezonabilă.
c) defect remediabil, a se vedea 5a) recurent la bunuri chiar și după cele două reparații anterioare sau cel puțin trei defecte remediabile simultane, a se vedea 5a)
- este posibil să se solicite livrarea de bunuri noi fără defecte - este posibil să se renunțe la contractul de cumpărare
- dacă cumpărătorul nu solicită livrarea de bunuri noi fără defecte și nici nu renunță la contractul de cumpărare, acesta poate solicita o reducere rezonabilă.
d) bunurile reclamate ca fiind defecte vor fi returnate cumpărătorului în cazul respingerii reclamației.
e) în cazul unui dezacord cu opinia exprimată în reclamație, cumpărătorul poate contacta un expert judiciar (www.justice.cz) sau prin ADR - soluționarea extrajudiciară a litigiilor în materie de consum - la www.adr.coi.cz
Dacă defectele bunurilor se referă doar la o parte din bunuri, cumpărătorul poate solicita înlocuirea doar a acelei părți.
În cazul retragerii din contractul de cumpărare, vânzătorul returnează cumpărătorului toate fondurile, inclusiv costurile suportate de cumpărător pentru livrarea bunurilor, dar numai până la suma corespunzătoare celei mai economice metode de livrare a bunurilor oferite de vânzător.

7. Alte aspecte

Cadourile oferite în mod gratuit nu pot face obiectul niciunui drept care decurge din executarea defectuoasă.
Orice colet pentru care motivul expedierii către vânzător nu este evident va fi returnat expeditorului dacă coletul conține datele necesare pentru returnare.
Prezentele reguli privind reclamațiile se aplică numai contractelor încheiate cu consumatorii și obligațiilor care decurg din acestea, în sensul dispozițiilor secțiunii 1810 din Codul civil. Pentru contractele care nu sunt încheiate cu consumatorii, se aplică reglementările legale generale la exercitarea drepturilor care decurg din executarea defectuoasă.
Prezenta procedură de reclamații este pusă la dispoziția cumpărătorului înainte de achiziționarea bunurilor, la cerere. Toate celelalte drepturi ale cumpărătorului, care sunt legate de achiziționarea articolului (articolelor), nu sunt afectate.